tisdag 19 april 2011

Glad Påsk!

Jo nu ska vi ha en riktigt God och Glad Påsk!
Påskskinkan klar, köttbullarna rullade och Janssons i frysen!
I morgon några pajer och så de obligatoriska små marsipankycklingarna till efterrätten! På lördag bär det av till Gislöv där hela familjen ska fira men inte bara påsken utan också liten Sixten! Sixten som snusar gott, äter både länge och väl men sedan nattar. Han känns så liten för han försvinner helt i den lilla hängande tygvaggan! Storasyster är mycket stolt! Det kunde inte bli bättre än en lillebror! Hon vaktar honom så han inte försvinner! En baby "försvann" ju bara och hamnade som en ängel i himlen! Den här lille fine Sixten har däremot kommit för att stanna!
Igår måndag fyllde han ju veckan och idag fyllde min lilla "svärdotter" år! Grattis fina Hanna! Du står för salladen på lördag tack!
På fredag blir det Ringsjöstrand och beskådande av sonens vackra fotografier.
Något man kan önska när man fyller åt kanske!Min favorit är en lilja där en liten nyckelpiga syns!
Innan påsken inträder har jag lite kvar att göra.
Lite pappersarbete vad gäller de nationella proven och det tänker jag göra i morgon. Hela måndagen "roade" jag mig med statistiken! Välkomna alla föräldrar och beskåda resultaten! Vi har stans bästa ungar!
Nu är det däremot dags att säga : Glad Påsk på er alla!

1 kommentar:

  1. GRATTIS GRATTIS GRATTIS till liten Sixten, till goda resultat på prov och till spännande fotoutställning!!! Jag gillar också den med nyckelpigan, mycket!!! sa Anna

    SvaraRadera